توضیحات فرودگاه شهیدهاشمی نژاد درباره تاخیر پنج ساعته پرواز مشهد- تهران کمپین «مدرسه به توان آپارات» رکورد زد: ۳۵ هزار ویدئو با ۲۰۰ میلیون بازدید! نجات جان یک شهروند از آوار در بلوار توس مشهد + عکس (۶ مهر ۱۴۰۳) آخرین وضعیت تردد در محور‌های مازندران (۶ مهر ۱۴۰۳) نتایج نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ اعلام شد (۶ مهر ۱۴۰۳) مسدود شدن ۲۲ سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی + فهرست سایت‌های متخلف توزیع ۲ هزار بسته‌ حمایت تحصیلی در مشهد دستگیری ۷۸۰ معتاد و خرده‌فروش با کشف بیش از ۶۵ کیلو مواد مخدر در مشهد (۶ مهر ۱۴۰۳) بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع)
سرخط خبرها

مرگ تلخ ۱۰۷۰ بال پرنده مهاجر در تالاب میقان اراک | علت چه بود؟

  • کد خبر: ۹۵۲۱۷
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
مرگ تلخ ۱۰۷۰ بال پرنده مهاجر در تالاب میقان اراک | علت چه بود؟
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال جاری تاکنون، شمار تلفات پرندگان مهاجر تالاب کویری میقان اراک به ۱۰۷۰ بال رسیده است که بیشترین تلفات پرندگان بر اثر شیوع این بیماری در تالاب میقان از گونه غاز خاکستری بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شهاب الدین منتظمی در جلسه‌ای که با حضور مسئولان سازمان دامپزشکی و نمایندگان دفاتر مرتبط با تالاب های کشور تشکیل شد، به ضرورت نظارت و پایش بیشتر از تالاب میقان و لزوم کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و جمع آوری تلفات با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با تشریح اقدام‌های انجام شده توسط نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی برای پیشگیری و مهار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان از جمله جمع آوری به‌موقع و امحای بهداشتی لاشه پرندگان در شرایط سخت محیطی و با وجود مشکلات و کمبود امکانات گفت: با توجه به شرایط فصل مهاجرت پرندگان و لزوم رصد و پایش تالاب‌ها، ضرورت استفاده از وسایل بهداشتی، حفاظت فردی و اقدام‌هایی که محیط بانان، نیروهای اجرایی و کارشناسان در شرایط سخت محیطی و در خط مقدم پیشگیری و مبارزه با بیماری باید انجام دهند، طی دستورالعملی به استان ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد:  با هماهنگی هایی که با سازمان دامپزشکی داشتیم، خوشبختانه با کمک این نهاد توانستیم ممنوعیت ورود گردشگران به تالاب میقان اراک برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را انجام دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست منتظمی تصریح کرد: تالاب کویری میقان اراک یکی از مجموعه‌های کم‌نظیر زیستگاهی کشور و منطقه خاورمیانه است که پیشینه‌ای ۲۰۰۰ ساله دارد و مامنی مهم و امن برای زمستان گذرانی طیف وسیعی از پرندگان از جمله درنای خاکستری محسوب می‌شود.

وسعت تالاب میقان اراک حدود ۲۵ هزار هکتار است که شامل دریاچه با سه جزیره در وسط، قسمت کویری و دشت‌های اطراف می شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->